The Salt Street Journal nr. 11 (27 iunie 1999)



nr. 11 - 27 iunie 1999

Revista saptamanala ce se adreseaza celor care, intr-o lume dura si urata, iubesc sensibilitatea si frumosul. Pentru ca despre duritate si urat, sensibilitate si frumos se poate discuta, revista este deschisa opiniilor si dezbaterilor. Noi scriem cu bucurie si entuziasm sufletelor ce nu au vestejit si mintilor ce inca sclipesc.

Sumar: editorial, lectia despre cele doua parti ale chipului, prima stire, cuvantul, cugetari privind Evanghelia dupa Matei, dictionarul teologic, raftul de carti, mcc, miezonoptica, reflectii culturale, un bob de sare, un alt bob de sare, sunt tanar, curier, actualitatea. posta redactiei, informatii subscribe/unsubscribe

Eduard Orasanu



Editorial

"Ne place sa locuim in rana celuilalt si ne simtim bine cu cat rana e mai deschisa." (Andrei Plesu)

Se pare ca ne pricepem sa descifram unde trebuie sa lovim, iar dincolo de precizia loviturii, "sublim" este ca ramanem in locul unde am lovit. De ce ramanem? Poate pentru ca ceea ce urmeaza dupa producerea si deschiderea ranii este mai important: caderea, slabiciunea si zvarcolirea. Infrangerea trebuie savurata, permanentizata si sarbatorita.

Ne place sa locuim in rana celuilalt, acolo ne lafaim si ne aratam preocupati sa lasam cat mai multe urme. Ce randuri? Putin cam sumbre, dar iata o alta fraza spusa de Andrei Plesu, fraza tulburatoare: "Pe cine alegem sa iubim azi ca sa-l tradam maine?"


(Parcu Copou - Iasi. Foto: Vasile Dorin)

Lectia despre cele doua parti ale chipului

In palme, o rana rai, o rana iad. Imi trec palmele peste obraji, sunt o ciudatenie stralucitor - murdara. Unii vad o parte a chipului, se bucura, gandesc: "fericitul". Altii vad cealalta parte a chipului se bucura, isi spun: "nenorocitul". Hristos ma vede deplin. Imi saruta chipul, o parte si cealalta. (Eduard Orasanu)

Prima stire

Va aratam mai jos modul rautacios si ironic in care ziarul "Monitorul" a relatat evenimentul deosebit petrecut duminica in biserica noastra. Tonul abordat este superficial si se urmareste senzationalul cu orice pret. Daca ar fi sa raspundem in acelasi limbaj, i-am spune redactorei de la "Monitorul": cumatra, orice naş isi are naşul.

"BOTEZ IN MASA LA BISERICA BAPTISTA

Enoriasii Bisericii Baptiste din Sararie au fost, ieri, martorii unui botez in masa. Adunati la obisnuita intalnire saptamanala, in biserica mare, cu balcon, banci, scena, statie de amplificare, decorata cu aranjamente florale de panza si cu vaze cu flori naturale, peste o suta de credinciosi au asistat, intr-o atitudine de extaz mistic, la spectacolul primirii botezului de catre cei 22 de "frati" si "surori". Printre acestia din urma s-au aflat si cativa surdo-muti din Piatra Neamt, insotiti la ceremonie de pastorul Bisericii Baptiste de acolo. Dupa predica pastorului Florin Vasiliu, "fratii" surdo-muti le-au prezentat iesenilor un spectacol de cantece religioase. Unii n-au putut canta decat in limba semnelor. Apoi, o surdo-muta, la vreo 40 de ani, a venit in fata multimii si le-a spus celorlalti "marturia". Gesticuland, cu trupul contorsionat, femeia - a carei marturie era tradusa la microfon - povestea practic toata istoria convertirii la noua credinta. Cei din sala o ascultau, iar fetele lor pareau sa absoarba privelistea, ca si cum ar fi fost martorii unei viziuni. Pe scena, viitorii botezati priveau si ei spectacolul, vazut insa din spate. Pareau niste oameni chinuiti si sarmani, costumati in haine de nunta, din cap pana in picioare in alb. Daca chipul celor tineri, de 18-20 de ani, era acoperit de un suras care exprima trairea intensa a momentului, cei mai in varsta, cu totii fosti ortodocsi, aveau niste priviri confuzionate, pierdute in gol, care se transformau din cand in cand in zambete palide. Marturia surdo-mutei a fost separata de ale celor care urmau a fi botezati, de un cantec religios. "Sunt al tau/ Pe deplin eu sunt al tau/ Tot ce am in stapanire/ E trecut la Domnul meu". Cei in alb si-au spus apoi marturiile, care preced in mod obisnuit botezul. Toti au marturisit momentul primului contact cu comunitatea baptista. "Am 44 de ani, am doi copii, care as dori sa vina la Domnul. Am fost ortodoxa, nu mergeam la biserica. Avand o vecina "sora", mi-a vorbit de Domnul, m-a luat la biserica, unde vin de doi ani", a spus femeia, cu ochii in lacrimi. "Spuneti-le celorlalti, de ce aveti liniste acum!", a sfatuit-o pastorul. "Domnul e adevarat pentru noi, la el venim sa ii spunem totul", a raspuns femeia plangand, rostind cuvintele invatate pe de rost, ca un copil la serbare. "El este salvarea vietii noastre", a continuat pastorul. Ea a repetat, dupa el, docila, continuand: "El ne salveaza de viata pacatoasa si ne da viata vesnica". Au urmat alte marturii, spuse la fel, pe un ton afectat, sub privirile atintite ale celorlalti si ale pastorului, al carui chip era acoperit in permanenta de un zambet studiat. Cuvintele, gesturile, tinuta si toate celelalte componente ale acestui spectacol erau astfel comunicate publicului credincios, incat sa il impresioneze la maximum. Pastorul a predicat apoi despre semnificatia botezului. "Mi-amintesc ca dupa botezul "fratelui" Marin mi s-a parut ca vad porumbei albi", le-a spus el credinciosilor. Cuvintele sale erau insotite de gesturi ample, facute cu mainile. Mainicie sutanei, ample, imitand imaginile pastorilor paleocrestini, tonul din ce in ce mai infocat si chipul transfigurat de acelasi zambet studiat doreau sa creeze o imagine de film. Dupa cuvantul rostit de pastorul din Neamt, insotitorul surdo-mutilor - a carui figura era congestionata de atata inflacarare -, a venit randul oamenilor in alb sa intre in scena. Pe rand, ei au fost scufundati intr-o cada din gresie verde, dupa care dispareau uzi leoarca printr-o usa aflata in spate. Dupa manifestare, credinciosii au iesit din sala mare, in spatele careia se afla o lozinca scrisa cu litere amenintatoare: "Du-te, si sa nu mai pacatuiesti". Tot ieri dimineata. au fost botezate 16 persoane la Biserica Penticostala "Ziua Harului". (Emilia CHISCOP - Monitorul)"

Danut Jemna



Cugetari privind Evanghelia dupa Matei (V)

Constiinta istorica si universala a evreilor este preluata in crestinism. Fii ai lui Avraam devin acum cei care au credinta, si ei constituie norul de martori care asista Biserica pe drumul ei spre finele istoriei, spre "ziua de apoi".

Aici Evanghelia ne introduce intr-un spatiu mai larg, intr-o dimensiune mai complexa, unitara, care este aceea a credintei. Crestinul nu este singur. Pentru cel care a crezut in Christos, se deschide acum drumul participarii fiecaruia la un intreg, la o comuniune a celor ce si-au pus nadejdea in Dumnezeu. Crestinul este strain de neamul evreu prin nasterea fireasca, dar face parte alaturi de Israel prin credinta in Cel ce s-a nascut din Israel, adica Christos. In Christos se leaga toate lucrurile savarsite de Dumnezeu in istorie; in El se leaga oamenii, indiferent ca sunt evrei sau neamuri. Christos este Cel care face puntea de legatura intre sfintii lui Dumnezeu din vechime si cei care au crezut si vor crede vreodata in El. In acest fel, se intrevede o continuitate, o unitate de constiinta si de fiinta care nu pot fi rupte de timp, de istorie. Acest lucru crestinii il au de invatat chiar de la evrei. Puterea credintei in implinirea legamintelor si fagaduintelor a dat unitate si continuitate unui popor imprastiat in toata lumea. La fel este si cu crestinii.

In plus, pe langa asistenta intregului nor de martori ai credintei, crestinului i se arata mult mai evidenta si asistenta lumii spirituale nevazute: a ingerilor, a fiintelor ceresti ce slujesc lui Dumnezeu, si, cel mai important, a Sfintei Treimi. Cerurile se uita la Biserica ca la o priveliste minunata, din care invata intelepciunea nespus de felurita a lui Dumnezeu (apostolul Pavel - Efeseni). Cei adormiti in credinta sunt aproape de cei in viata cu modelul lor de vetuire, iar crestinul duce mai departe acest stindard, aceasta bogatie, oferind-o lumii spre mantuire.


(textul acesta se poate citi integral in "Danut Jemna" - Cugetari privind Evanghelia dupa Matei)

Dictionarul Teologic

Continuarea din numarul trecut
(Iov cap. 38)

"Ca pamantul sa se schimbe ca lutul pe care se pune o pecete,
si toate lucrurile sa se arate imbracate ca in haina lor adevarata?
Pentru ca cei rai sa fie lipsiti de lumina lor,
si bratul care se ridica sa fie zdrobit?
Ai patruns tu pana la izvoarele marii?
Sau te-ai plimbat tu prin fundurile adancului?
Ti s-au deschis portile mortii?
Sau ai vazut tu cu privirea intinderea pamantului?
Vorbeste, daca stii toate aceste lucruri.
Unde este drumul care duce la locasul luminii?
Si intunericul unde isi are locuinta?
Poti sa le urmaresti pana la hotarul lor,
si sa cunosti cararile locuintei lor?
Stii, caci atunci erai nascut,
si numarul zilelor tale este mare!
Ai ajuns tu pana la camarile zapezii?
Ai vazut tu camarile grindinei,
pe care le pastrez pentru vremurile de stramtoare,
pentru zilele de razboi si de batalie?
Pe ce cale se imparte lumina?
Si pe ce cale se imprastie vantul de rasarit pe pamant?
Cine a deschis un loc de scurgere ploii,
si a insemnat drumul fulgerului si a tunetului,
pentru ca sa cada ploaia pe un pamant fara locuitori,
pe un pustiu unde nu sunt oameni;
pentru ca sa adape locurile pustii si uscate,
si ca sa faca sa incolteasca si sa rasara iarba?
Are ploaia tata?
Cine da nastere picaturilor de roua?
Din al cui san iese gheata,
si cine naste promoroaca cerului,
ca apele sa se ingroase ca o piatra,
si fata adancului sa se intareasca?"

Eduard Orasanu



Raftul de carti

GABRIEL GARCIA MARQUEZ - Toamna Patriarhului

Dar si dictatorul are o viata sentimentala, iar aceasta este de cele mai multe ori ametitoare si influentata de statutul si posibilitatile acestuia. Pentru ca poti avea totul, nu mai stii sa alegi ce meriti. Pentru ca poti imbratisa pe oricine, cu forta sau nu, nu mai cunosti sinceritatea si naturaletea daruirii. Barbatul se confunda cu institutia puterii, iar institutia puterii se apleaca in fata farmecelor femenine. Femeia poate fi dictatorul dictatorului!

Viata sentimentala a dictatorului este saraca, el nu este un cuceritor sau un indragostit, el este un urzupator. Este saraca pentru ca nu are timp si calitati afective, tandrete si sensibilitate. El nu iubeste pe nimeni. Este saraca pentru ca e prea orgolios sau prea "copil", victima femeii ce-l subjuga. Femeia din preajma lui (cabinetul doi) este pragmatica si profitoare. Serpuitoare si ticaloasa, copie fidela a conducatorului.

Chiar daca conducatorul se se afla in toamna vietii lui…

Eugen Eremia



Muzica Crestina Contemporana

Va salut!

In numarul acesta al revistei voi continua descrierea activitatii si realizarilor formatiei de muzica crestina PETRA. Anul 1990 a adus formatiei un nou album. Acesta se intituleaza "Beyond Belief". Rock-ul clasic predomina in piese ca "I am on the rock" si "Beyond Belief", iar baladele rock "Love" si "Prayer" suna mai bine ca niciodata. Viorile, armonia foarte complexa si vocea lui John Schlitt confera pieselor scrise de Bob Hartman, chitaristul formatiei la vremea aceea, o melodicitate si o blandete de neimaginat. Pur si simplu delicat! Albumul "Unseen Power", scos de sub "tiparele muzicale" ale formatiei impreuna cu compania de inregistrari "Word Records", aduce un suflu nou in colectia de stiluri a formatiei. Prima melodie a albumului ne intoduce intr-o atmosfera medievala, in care se pot auzi preoti spunand rugaciuni, toate acestea petrecandu-se parca intr-o manastire. Peisele "Destiny", "Ready, Willing and Able" si "Secret Weapon" ne ofera acelasi rock inconfundabil cu care am fost obisnuiti. "Who's on the Lord's Side" incearca o combinare a stilurilor rock si gospel, introducand un cor de negri si un B3-Organ. Reusita acestei piese consta in deschiderea compozitorului spre orizonturi noi si nelimitarea la muzica rock "standard". La fel ca si in albumul precedent, PETRA aduce doua compozitii mai lente. Una scrisa de chitarist si cea de a doua de clapar. Stilurile celor doi difera si de aceea au rezultat niste piese extraordinare, unice si totodata apartinand stilului formatiei. Aceste piese sunt "Hand on my Heart" si "In the Likeness of You." Despre urmatoarele albume si realizari va voii spune in numarul urmator.


(recomandam a se vedea "Eugen Eremia - Galeriile de muzica crestina contemporana")

Miezonoptica
"Fiecare are dreptul la banalitatile lui!"

Am invatat privind la o floare prima lectie despre frumos. Intarziam pe pajistile inverzite scufundandu-mi faptura in nectar, simteam sarutul prospetimii, chemarea stralucirii de a cauta atent si delicat Crinul din vai. Voi ramane mereu uimit privind o floare, de frumusetea neingrijorarii si de splendoarea sa fara efort. Negresit, frumusetea se cultiva se protejeaza, se sustine fragilitatea, dar mai ales se intelege si se accepta vestejirea. In zilele acelea aflam frumusetea de a te sti trecator spre nemurire. (Eduard Orasanu)

Dan Gheorghiu

Reflectii culturale
CONSIDERATII ASUPRA CAII DE REVITALIZARE A CONCEPTULUI DE CULTURA

"Dar cine lucreaza dupa adevar, vine la lumina." (Ioan 3:21)

V

Imediat dupa revolutie s-a pus problema restructurarii gandirii, a depolitizarii conceptului de cultura pentru scoaterea lui din falsitatea in care a fost imbrancit, si personalizarea lui prin dezicerea fata de slugarnicia impusa prin dictat, pentru reasezarea Culturii in cadrul natiunii pe drumul spiritual firesc. Dar restructurarea gandirii presupune o revolutie interioara, o schimbare a mintii, care, daca e facuta cum trebuie, trebuie sa irumpa spre exterior intr-o oaza de apa vie asupra umanitatii. Astfel, ea va irumpe dintr-o Cultura care prin specificul ei va fi in primul rand nationala, dar, in acelasi timp, prin nobletea ei spirituala, va fi si universala. Insa, dupa cum afirma primul ministru al culturii dupa 1989, “O revolutie care nu-si pune problema unei reforme interioare, o revolutie care nu-si pune problema sa regaseasca structuri de fond sufletesc cu care sa poata lucra pentru a imbunatati ambianta exterioara, e o revolutie incompleta, care nu poate decat sa esueze.” (Andrei Plesu - cuvantare de deschidere in cadrul emisiunii televizate: “Grupul pentru dialog social”, RTVL - 04.01.1990). Tiraniile nasc aproape intotdeauna revolutii sociale explozive. Tirania minciunii zamisleste in adancul spiritelor oprimate o incomensurabila si exploziva sete clocotind dupa adevar. Dar, descatusarea reala a spiritului de sub tirania minciunii nu se poate face decat prin cunoasterea deplina a adevarului: “veti cunoaste adevarul, si adevarul va va face slobozi” (Ioan 8:32). Acesta este un principiu biblic, dar si de apostolat pentru orice cultura care se declara umanista, in sensul iubirii aproapelui. Heidegger spunea: “Esenta adevarului se dezvaluie ca libertate.” (“Despre esenta adevarului”). O cultura care nu se bazeaza pe acest principiu esueaza, o cultura care nu se pune in slujba Adevarului curand isi va pierde libertatea de a mai exista ca atare, facand loc unei anticulturi ca aceea pe care am cunoscut-o impusa in cei peste patruzeci de ani de comunism, care numai iubire de aproape nu se putea numi, si care ne-a produs atata rau.

Alina Simion



Un bob de sare

Trup si suflet. Doua notiuni distincte. Trupul avand radacini in concret, sufletul izvorand din infinit. Contopindu-se trupul si sufletul au dat o singura realitate: fiinta umana. Unica, care traind in concret poate spera la infinit.

Sabina Dodan




Un alt bob de sare

Sunt un suflet de codru salbatic,
Ratacesc calcand doar frunze moarte,
Strang copaci la pieptul meu,
Si-mi doresc sa fiu pasare,
Sa pot zbura pana-as atinge cerul…
Dar am cazut:
Aripi speriate - n-au vrut sa mai bata!

Ionut Apostu



Sunt Tanar

V-ati gandit vreodata ce dificil este sa fii tanar?

De ce ar trebui biserica sa-si invete tinerii despre sexualitate? Ce inseamna de fapt educatie sexuala crestina? Nu exista, probabil, alt subiect mai gresit inteles in biserica decat sexualitatea. Pe langa faptul ca acest subiect este foarte putin atins sau deloc, disputa cu privire la oportunitatea predarii educatiei sexuale in biserica se va prelungi pana cand tinerii bisericii nu vor mai fi tocmai tineri. Nu putem, totusi, schimba realitatea si anume aceea ca un subiect major in viata tinerilor este educatia sexuala. De ce ar trebui biserica sa-i invete pe tineri despre sexualitate? Cu cat un tanar primeste o educatie sexuala solida, cu atat mai putin exista riscul sa cada in promiscuitate sexuala. Acest singur argument este de ajuns pentru a convinge ca o educatie "sexuala pozitiva" in biserica poate preveni viitoarele drame ce pot avea loc. Tinerii cresc intr-o societate in care sexul este dominant. Tot ceea ce ne invadeaza sufletul, mintea si casele ridica sexul la rang de frunte in mintea omului. Fie ca va place, fie ca nu, nu putem ignora acest subiect.

Pentru un tanar, tot ce este legat de sex constituie "ceva" misterios. Acest val de mister amestecat cu curiozotatea nu face altceva decat sa starneasca interesul pentru aceste lucruri. Tinerii doresc sa se informeze. Ei vor raspunsuri, doresc foarte mult sa stie ce are Dumnezeu de spus despre sexualitate. Tinerii au nevoie de cineva care sa fie deschis si cinstit cu ei. Ei doresc sincer sa cunoasca adevarul cu privire la sexualitatea lor si sunt frustrati cand vad ca nimeni nu vrea sa le raspunda direct.

Biserica ar trebui sa se angajeze in educatia sexuala a tineretului si din cauza ca parintii, de multe ori, nu-si indeplinesc rolul in acest domeniu. Grozav! Poate asa veti spune. De ce sa mai impovaram biserica si cu aceasta tema? Deoarece este o problema si a bisericii fie ca ne place, fie ca nu! Multi parinti gasesc foarte dificil sa discute cu copii lor problemele sexuale. De ce? Deoarece, adolescenti fiind, nici ei nu au avut parte de discutii sincere si deschise cu parintii lor. Biserica nu poate suplini rolul parintilor in educatia sexuala, insa poate da o mana de ajutor.

Biserica trebuie sa se implice in educatia sexuala a tineretului deoarece prea multi adolescenti nu reusesc sa gaseasca locul sexulitatii in relatia lor cu Dumnezeu. Si mai grozav! Sa stiti ca multi tineri au impresia ca Dumnezeu este Cel care interzice placerea si bucuria atunci cand vorba despre sex. Ei uita ca Insusi Dumnezeu a creat sexul, si uitandu-se peste tot ce a facut, a spus ca totul este foarte bun (Geneza 1:25-31). De vreme ce toti dorim ca tinerii sa inteleaga ca Dumnezeu este interesat de toate aspectele vietii lor, educatia sexuala dintr-o perspectiva crestina este imperativa...

Epilog: E dificil sa fii tanar, dar si fluturii mor greu cand descopera o taina!

Curier & Posta redactiei
(responsabilitatea celor scrise apartine expeditorilor)

Am primit la redactie:

Publicam urmatorul articol primit la redactie in intregimea lui, desi numarul trecut l-am publicat doar in parte. De ce l-am publicat doar in parte, speram sa intelegeti citindu-l. Il publicam pentru ca asta a fost dorinta expresa a lui Radu Onu.

"Draga Ionut,
Sunt surprins de intrebarea ta: "Cum pot acesti cantareti sa cante cu atata duritate si zgomot despre salvarea sufletelor tinere...?" Este intr-adevar o intrebare legitima, dar nu este cazul tau. Tu gasesti placere si desfatare in muzica rock. Tu spui: "imi place muzica la nebunie!"; "Imi place Queen, Europe, Bon Jovi, Whitesnake, Yngvie Malmsteen, Rainbow, in general rock-ul." Acestea sunt cuvintele tale din publicatia anterioara. Cu alte cuvinte se poate canta rock despre orice altceva dar despre salvarea sufletelor tinere, nu. Nu inteleg care este problema ta. Intr-adevar acustica salii unde s-a organizat festivalul "New Generation" a fost deplorabila, dar sa lasam totusi pe specialisti sa-si spuna cuvantul cu privire la calitatea muzicii. Ce cred ca intr-adevar trebuie tratat este dualismul tau. Tu crezi ca mesajul despre salvarea sufletelor tinere ar putea fi transmism numai printr-un anumit gen de muzica in timp ce, tu te poti delecta si cu muzica rock! Pentru cei ce asculta muzica rock am organizat acel festival si daca ai fost atent, Dumnezeu ti-a vorbit deja. Ma provoci la o discutie anterioara care se recomanda a ramane un subiect inchis. Este referitoare la vizita Papei. Cuvintele tale sunt urmatoarele: "Da, fac referire la discutia anterioara. De ce? Deoarece acele doua evenimente au ceva in comun: vizitatori cu un mesaj spiritual. Unul pasnic si bland si altul zgomotos..." Este bine ca amintesti ceva despre mesaj. Un purtator de mesaj trebuie evaluat dupa continutul mesajului, apoi dupa ceea ce se pretinde ca este. Pavel spune: " Daca noi insine sau un inger din cer ar veni sa va propovaduiasca o Evanghelie, deosebita de aceea pe care ati primit-o, sa fie anatema!" Lucrul care v-a scapat in descrierea vizitei Papei este tocmai o evaluare corecta asupra mesajului pe care acest om l-a transmis poporului nostru si a ceea ce se pretinde el (Papa) ca este. Mesajul lui se inscrie in curentul de unificare mondial. Cei care sustin aceste idei intotdeauna vor invoca o presupusa dragoste. Mesajul radical al Evangheliei se pierde de dragul unei "veniri impreuna". Oamenilor nu li se mai vorbeste de credinta, pocainta, botez, slujire conform darului primit de la Duhul Sfant intr-o biserica locala. Evanghelia lor este un mesaj moralizator in care oamenii sunt indemnati la dragoste. Ma intreb care dragoste? De unde dragoste fara iesire din lume, nastere din Dumnezeu prin Isus Hristos? Acesta este raul cu care va trebui sa lupte generatia noastra. Curentul liberal (deghizat intr-unul ecumenic). Ce coerenta poate avea un mesaj adresat unei lumi care este descrisa de apostolul Ioan astfel: "... toata lumea zace in cel rau" (1 Ioan 5:19) si totusi sa-l numesti crestini si "gradina Maicii Domnului". Mesajul este unul politicianist, moralizator, care "perie", dar in nici un caz Evanghelia. Daca nu crezi, intreaba care este diferenta intre Sodoma, Gomora sau complexul studentesc Tudor Vladimirescu. Generatia noastra, daca va voi sa ramana credincioasa Evangheliei lui Hristos, va trebui sa lupte cu ideile liberale ale miscarii "ecumenice". Promotorii acestor idei nu vor mai lupta pentru principiile inaintasilor: "sola Scriptura; sola fide; sola gracia", ci vor incerca tehnicile filosofiei "perihoretice" a lui Staniloaie. Vor admira teologii "sublime" ale unor filosofi care nu vad si nu se adreseaza cu Evanghelia problemelor comunitatii. (In tara noastra nu au existat dezbateri deschise si largi cu privire la "adevarurile" majoritatii. Au fost intotdeauna " binevoitori" care au avut grija. Cornilescu dupa ce a tradus Biblia nu a mai putut ramane in tara.) In general dupa ce facem afirmatii nu punem intrebarile: Este adevarat? Este biblic? Ne multumim intr-o blindoceala cu privire la adevarurile fundamentale si ne este teama ca am putea supara pe "unii" in timp ce ne certam "la hadarag" de la nimicuri. Ma bucur ca ai revenit la discutia despre vizita Papei, pentru ca nu am vazut o reactie pe masura din partea cititorilor acestei reviste asupra mesajului pe care l-a adresat acest om poporului nostru, chiar daca a fost "bland si pasnic". Eu prefer un mesaj dur si zgomotos care sa socheze si sa scoale daca s-ar putea pe unii din morti. Il prefer pe Moise (care sfarma tablele legii), pe Isaia (care umbla gol prin Ierusalim), pe Hristos (care rasturna mesele schimbatorilor de bani din Templu), pe Pavel (caruia i se spunea, nebun de catre mai marii vremii), pe altii, decat pe Papa. (Sper ca acest articol este destul de incisiv ca sa-l publicati!) Cu prietenie, Radu"

Nota redactiei: Inca ne minunam de cuvintele: "blindoceala" si "hadarag".

Actualitatea

Botez

Astazi 27 iunie 1999 la Biserica Baptista "Sfanta Treime" din Iasi a avut loc un botez noutestamental. Botezul a fost oficiat de pastorul bisericii Dinu Pop.

Cucuteni 5000

In gradina Copou din Iasi, pentru trei zile, a avut loc un targ de arta ceramica: "Cucuteni 5000". Au fost prezenti mesteri olari din zonele traditionale pentru acest mestesug.

Bacalaureat '99

Uram succes tutror celor care in acesta perioada sunt in examenul de bacalaureat. Si in mod special celor doi membrii ai redactiei noastre: Alina si Mircea

Kosovo
"Razboiul acesta nu a lasat loc de PACE" - Octavian Paler

Soldatii rusi de pe aeroportul din Pristcina au fost nevoiti sa ceara alimente soldatilor din cadrul KFOR. Povestea are hazul ei, pentru ca ei aveau "menirea" sa umileasca forta NATO.

Redactia

Alina Simion
Eugen Eremia
Eduard Orasanu (redactor sef)
Ionut Apostu
M. P.
Sabina Dodan

Au colaborat la acest numar

Dan Gheorghiu (corectura)
Danut Jemna

"The Salt Street Journal" apare la Iasi in fiecare duminica.

Posta redactiei:

Sa incepem!

Marius Cruceru (Oradea): Iti multumim pentru articolul lui H.-R. Patapievici, din "Dilema". Il citisem din revista, dar acest prilej imi da bucuria sa te salut. Deci: SALUT! Emanuel (Adelaide): Va salutam si observam cat de mica e lumea si unde se intalneste om cu om, am transmis celui care a scris articolul "Reflectii scripturale" gandurile dumneavoastra bune. In curand va vom transmite o adresa pe internet a unui site crestin facut de o Biserica Penticostala din Iasi. Liviu Cozmiuc (Suceava): Ne cerem scuze din nou pentru problemele tehnice pe care le intampinam deobicei duminica cu serverul nostru DNTIS si cu adrese false care impiedica transmiterea catre alte adrese. Cu acest prilej ne cerem scuze si fata de ceilalti cititori. Valentin Hossu (Naperville): Va salutam si vrem sa va comunicam ca am luat legatura cu Catalin Valean, momentan nu am primit nici un raspuns. Doriti sa transmitem adresa dumneavoastra email catre el sa comunicati personal? Asteptam opinii despre revista noastra. Asociatia Pro Democratia (Bucuresti): Va salutam! Va dorm succes in ceea ce faceti! Robert M. (Los Angeles): Telefonul tau a fost o mare surpriza. Ai ramas acelasi, cu exceptia unei exclamatii repetate: "Heeeey!", care suna foarte americanesc. Pa! Mai discutam. Asteptam semnale din partea dumneavoastra la (...)

Pentru a va abona sau pentru a refuza aceasta revista electronica trimiteti un mesaj la adresa (...) cu subiectul "subscribe SSJ" sau “unsubscribe SSJ”, specificand adresa (adresele) la care doriti sa primiti revista sau sa nu o mai primiti. Va multumim

"Frumusetea va salva lumea!" F. M. Dostoievski
iar frumusetea este
HRISTOS

Niciun comentariu: