The Salt Street Jurnal nr. 5 (16 mai 1999)

nr. 5 - 16 mai 1999
~ editat la Iasi ~
~ apare in fiecare duminica dimineata ~
"Voi sunteti sarea pamantului" (Matei 5:13)

Sumar: editorial, prima stire, cuvantul, interviu cu pastorul Bryan Onken, dictionarul teologic, raftul de carti, mcc, miezonoptica, un bob de sare, un alt bob de sare, viata crestina, sunt tanar, curier, actualitatea, posta redactiei

Eduard Orasanu



Editorial

In ultimii ani, mediile universitare din Statele Unite au nascut un nou concept denumit: "POLITICAL CORRECTNESS". In cateva cuvinte acest concept inseamna a vorbi (gandi) tinand seama de rigorile si legile corectitudinii politice. Exemple: Nu poti spune despre o persoana ca este grasa sau urata, ea este supra-ponderata, are o estetica neconventionala. Nu poti spune unui om ca este negru, corect este sa spui: "Tu esti un afro-american". Dar nu poti rosti AFRO-AMERICAN, deoarece cuvantul AFRO are mai putine litere decat cuvantul AMERICAN. Pe taram cultural, conceptul capata urmatoarele forme: Nu poti spune ca tobosarul tribului "BANGA-BANGA" este inferior muzical fata de Mozart, deoarece incalci drepturile de exprimare ale acelui trib. Tobosarul poate fi apreciat precum Mozart... Nu poti spune ca cel ce a trasat cinci linii pe zidul pesterii (pestera tribului...), este inferior celebrilor pictori italieni. Ai facut un sacrilegiu. Si acum despre aceasta "poveste" pe taram religios: Nu poti spune ca Hristos este mantuitor, "deranjezi" pe Allah, etc. Nu mai poti spune rugaciunea Tatal nostru, pentru ca deranjezi toate mamele din lumea aceasta.

Dupa cum se vede "political correctness" apara drepturile minoritatilor: etnice, religioase, culturale si sexuale. De ce se urmareste aceasta uniformizare si anulare a valorilor? A respecta diferenta nu inseamna a nu mai aprecia calitatea. De ce? Este raspunsul intelectualilor americani la faptul ca tara lor cunoaste cele mai multe etnii, culturi si limbi. Cum sa le impaci? Noi spunem: mai sa fie, mare boroboata!

P.S. Daca acest editorial lumineaza asupra unui concept ce promoveaza o toleranta largita, prima stire, care urmeaza, relateaza o manifestare de intoleranta mult prea stramta.


(Detaliu din obeliscul aflat in parcul Copou - Iasi . foto: Vasile Dorin)

Prima stire

Procuratura din Republica Moldova este chemata sa se pronunte cu privire la evenimentele petrecute la inceputul lunii Mai in localitatea Mingir. Cateva sute de ortodocsi, in frunte cu preotii si primarul, au agresat un grup de credinciosi ce apartin de Biserica Baptista. Incidentul reflecta nemultumirea Bisericii Ortodoxe fata de faptul ca pierde un numar constant de enoriasi, acestia aderand la cultele evanghelice. In localitatea Mingir, furia preotilor a atins punctul maxim cand crediciosii baptisti ii fotografiau smulgand pietrele din biserica aflata in constructie. Valeriu Ghiletchi, crestin baptist, deputat in Parlamentul Moldovei (singurul evanghelic din parlament), declara: "Daca ar fi fost o intilnire organizata in afara, atunci mai putem discuta, dar in cazul dat, nu este vorba de nici un prozelitism, oamenii isi construiau un loc unde sa se adune, unde sa se roage lui Dumnezeu." Purtatorul de cuvant al Mitropoliei Chisnaului si intregii Moldovei, Parintele Teodor Rosca a declarat: "Mitropolia regreta actele de violenta ce s-au petrecut in Mingir, dar acestea sunt un un rezultat al prozelitismului abuziv manifestat de secta baptista". Asemenea evenimente se intimpla rar in Republica Moldova. Se estimeaza ca un procent de 10% din populatia Moldovei este neoprotestanta.
(Stire preluata de la BBC)

IN EXCLUSIVITATE AVEM PROMISUNEA CA VOM PRIMI VESTI DE LA FATA LOCULUI

M. P.



Cuvantul
randuri nelinistitoare

Purtarea noastra

Nu. Dumnezeu nu se contrazice pe Sine, El este neschimbator. Este Dumnezeul lui Avraam, Isaac si Iacov, Dumnezeul lui Daniel, care a fost cu el in cuptorul cu foc si in groapa cu lei, Dumnezeul care a ingaduit esecul in viata lui Iov, pentru ca mai tarziu, sa-l ridice.

De ce ingaduie Dumnezeu esecul in vietile noastre? Este o intrebare care a framantat si framanta omenirea din toate timpurile. Este drept ca exista raspunsuri, care din punct de vedre biblic, sunt logice. Unul dintre acestea este ca Dumnezeu permite deceptiile in vietile noastre cu scopul de a ne slefui, de a ne forma pentru Vesnicie. Alte variante de raspuns se pierd in
Absolut. Sunt taine ale Divinitatii la care omul muritor nu are acces. Putem face ceva pentru cei care se afla intr-o astfel de situatie? Ii putem noi ridica?

Putem incerca sa le redam speranta! Nu spunandu-le "Jesus loves you!", ci mai degraba prin purtarea noastra, traindu-ne credinta. Aceasta traire implica o serie de atitudini: acceptarea aproapelui, dragostea, bunatatea, sinceritatea. Renuntand la mastile zambitoare, sub care se ascund de fapt crispare, invidie, prostie, incultura, ura, si la sabloanele cu care ne-am obisnuit de generatii, din cauza carora o parte din natiunile crestine au pierdut din sacralitate (insemnatate).
De exemplu DRAGOSTEA: a devenit un automatism verbal in spatiul nostru. Toata lumea vrea dragoste, dar nimeni nu arata dragoste. Poate ca si din vina fiecaruia dintre noi, vina mai mica sau mai mare, exista astfel de oameni in jurul nostru...

Interviu cu pastorul Bryan Onken (partea a doua)

(Reporter): Cu ce va ocupati in principal, tinand cont ca la Iasi ati predat homiletica (stiinta de a predica)?

In Statele Unite, atunci cand nu predau homiletica, responsabilitatea mea este ucenicizarea. Aceasta include tot felul de lucruri care pe credinciosi ii ajuta sa cresca. In biserica in care ma aflu lucrez in echipa cu un alt om, care este pastorul de invatare. El predica 70% din timp si eu 30%. Noi, de altfel, impartasim pasaje impreuna. Recent, am predicat din cartile 1 si 2 Petru, dupa aceea el a inceput cartea Rut, chiar inainte de plecarea mea spre Iasi. Iar dupa intoarcerea mea, timp de doua saptamani voi incheia cartea Rut. As putea spune ca noi lucram foarte bine impreuna. Pe langa aceste lucruri, sunt responsabil cu pregatirea liderilor de grupuri mici, aratandu-le cum trebuie sa acordam importanta oamenilor si cum sa le crestem maturitatea spirituala. Eu ma ocup cu scrierea de materiale pentru instruire in biserica noastra. Este cel mai bine sa inveti pe ceilalti sa faca ceea ce tu faci, decat sa faca ceea ce tu nu faci.

(Reporter): Ce alte preocupari mai aveti in Biserica?

In biserica sunt responsabil de worship (inchinare). Cant la chitara si la pian. De aceea multi ani am fost implicat in aceasta forma de slujire, incercand sa gasesc caile ca acest serviciu de lauda, sa curate si sa apropie pe credinciosi. Totul a mers atat de departe incat am publicat cateva articole in revista "Worship leader".
(Interviu realizat de Eugen Eremia. Va urma)

Dictionarul Teologic

Am aratat despre Dumnezeu ca este EXISTENTA, are EXISTENTA in Sine si daruieste EXISTENTA tuturor celor create. Vom incepe un nou capitol ce poarta numele de SUPRAESENTE. Amintesc ca ne slujim de scrierile a trei mari teologi: Ioan Damaschin, care scrie in contextul bisericii orientale in a doua jumatate a secolului VII, Thoma de Aquino, care scrie in termeni scolastici pentru biserica din apus, in secolul XIII si Dumitru Staniloaie, teolog roman contemporan.

UNIME - TREIME

"Noi cunoastem si marturisim ca Dumnezeu este :
infinit, nemarginit, necircumscris
simplu, necompus, necorporal
neperitor, nemuritor, vesnic
cuprinde universul, pe toate le umple, mai presus de toate
infinit de puternic, poate pe toate cate le voieste
cunoaste toate inainte de facerea lor"

(Ioan Damaschin)

"infinitatea - Dumnezeu nu este parte sau materie
simplicitatea - Dumezeu este necompus, o singura natura
etern - Dumnezeu este interminabil
spatialitatea - El este peste tot prin esenta, prezenta si putere - El este in inimile credinciosilor prin gratie si har
perfectiunea - in El sunt perfectiunile tuturor lucruri
lor"
(Thoma de Aquino)

Dumitru Staniloaie raporteaza SUPRAESENTELE la creatie si introduce un termen: Participare. Creatia este strabatuta si continuta de aceste SUPRAESENTE.

"infinitatea - participarea creaturilor marginite la ea
simplitatea - participarea creaturilor compuse la ea (Ex. trup si suflet)
eternitatea - timpul, interval intre El si creatura
supraspatialitatea - participarea creaturilor spatiale la ea
atotputernicia - puterile fapturilor datorita participarii la ea
atotstiinta - participarea creaturilor rationale la ea
"
(Dumitru Staniloaie)

Eduard Orasanu



Raftul de carti

CINGHIZ AITMATOV - O zi mai lunga decat veacul (Legenda Mankurtului)

Vom cunoaste doua personaje care dau continut legendei: Naiman-Ana, traieste aceasta tulburatoare poveste prin faptul ca la ea este supus fiul ei, Jolaman.

(voi cita din carte):
"Vartejul indoielilor o ametea. Iar negutatorii aceia, care pomenisera la o ceasca de ceai despre tanarul mankurt intalnit in stepele Sari-Ozeki, nici nu banuiau ce scanteie de nadejde aprinsesera in sufletul bietei Naiman-Ana. Inima-i zvacnise de o presimtire rascolitoare. Gandul ca acel mankurt era tocmai fiul ei disparut se instapanea tot mai staruitor, tot mai puternic in mintea si inima ei. Si intelesese ca nu-si va afla linistea pana cand nu-l va gasi pe acel mankurt si nu se va incredinta ca nu era fiul ei." "Stia cat de periculos era sa porneasca de una singura prin stepa, dar nu-si impartasi nimanui planul. Nimeni nu ar fi inteles." "... porni hotarata spre camila, lovind-o usor peste genunchii indoiti. Aratandu-si, din obisnuinta, coltii - chipurile ca sa-si sperie stapana -, AKMAIA se lasa fara graba cu pieptul la pamant. Petrecand cu o miscare iute desagii peste sa, Naiman-Ana se salta peste camila, o imboldi usor si Akmaia se ridica, indreptandu-si picioarele si inaltandu-si stapana mult deasupra pamantului. Abia acum pricepu Akmaia ce drum o asteapta... " "Sa gasesti un om in Sari-Ozeki e ca si cum ai cauta acul in caru cu fan, dar daca acela pastoreste o turma mare, rasfirata pe imasuri intinse, mai devreme sau mai tarziu tot dai peste el." "Cand Naiman-Ana plecase din aul, chinuita de dor si indoiala, visa un singur lucru - sa-si vada fiul in viata, fie si preschimbat in mankurt, viu sa fie chiar daca nu-si mai aminteste nimic si nu mai gandeste ca un om intreg. Sa traiasca, atata doar... Ce, era putin lucru?"

...

Inchidem ochii si simtim caldura soarelui, moleseala nisipului, iluziile lui. Simtim adierea vantului si rotirea vulturului, sus, pe cer... Auzim bataile de inima si cunoastem cat de calda e lacrima. Pe drum... Fiecare cunoaste un drum, fiecare asteapta capatul drumului. Uneori e barat, precum aceasta pustie de un gard. O granita intre o pustie si alta pustie. Un desert liber si unul pazit. Nu este asa ca acum vorbesc despre doua povesti? Nu, vorbesc despre o zi - o zi mai lunga decat veacul.
(va urma)

Eugen Eremia



Muzica Crestina Contemporana

Salut! Ce mai faceti? Sunt sigur ca ati ascultat muzica saptamana aceasta, oricare ar fi ea. Daca aveti ceva ce va place in mod deosebit, scrieti-mi. Sunt deschis pentru a purta o discutie legata de muzica. In acest numar va voi spune despre o formatie. Aceasta se numeste "DC Talk" si este compusa din trei cant-autori si mai ales foarte buni vorbitori de rap (Toby, Mike & Kevin).
Primele lor albume din 1988 si 1992, au excelat prin motive gospel, funk si rap cu versuri ce aratau gloria lui Dumnezeu, puterea Lui si darul oferit de El prin Isus Hristos si anume, mantuirea. Unul din albume se intituleaza "Nu Thang". Acesta are la baza rap-ul anilor '88, stilul lor fiind aratat prin chiar numele formatiei "DC Talk" - DC Vorbeste. In 1992 baietii au scos un album intitulat "Free at last" (In sfarsit liberi). Acesta deschide o noua "era muzicala" pentru DC Talk si aceasta este stilul "funk". Piesele sunt melodioase prin acordurile abordate si sincere privind cuvintele. Acestea din urma reflecta asupra vietii tinerilor crestini in societatea contemporana. Surpriza mea a fost sa aud piesa, ce este compusa si cantata de MC Hammer in '90, "Lean on me". Bucata forte a albumului "Free at last" este "Word 2 the Father" (Cuvant catre Tatal). Aceasta exprima puterea rugaciunii, ce este comparata cu o "biserica ce striga: Amin!" O muzica plina de viata! Urmatorul album editat in 1995 de casa de discuri ForeFront Records este "Jesus Freak". Prin aceasta productie membrii grupului au aratat ca nu sunt axati pe un singur stil de muzica, ei schimband rap & funk-ul pentru un stil cu totul nou pentru ei, si anume: grunge-pop-rock- alternativ. Acest album impresioneaza prin invitatia la meditatie asupra relatiei personale cu Dumnezeu si a relatiei cu ceilalti prin prisma dragostei divine. 85 000 de exemplare vandute in ziua lansarii si plasarea pe locul 16 in Topul National USA, arata calitatea si profesionalismul cu care a fost realizat acest album. DC Talk ofera compozitii de o calitate exceptionala, instrumentatie si voci de un nivel inalt (dovada prezenta lui Dann Huff la chitari). Urmatoarele doua albume "Welcome to the Freak Show" si "Supernatural" demonstreaza inca o data ca DC Talk sunt capabili sa aduca o cantare noua spre lauda lui Dumnezeu! Un grup extraordinar! Mai multe informatii, muzica, fotografii si alte lucruri interesante despre DC Talk puteti gasi la www.dctalk.com.


(recomandam a se vedea "Eugen Eremia - Galeriile de muzica crestina contemporana")

Miezonoptica
"Fiecare are dreptul la banalitatile lui!"

Intrebari noi, intrebari vechi se zbuciumau precum valurile, se pierdeau ca zborurile... Am aflat ca exista intotdeauna un dincolo si ca atingandu-i marginile, un alt dincolo ti se deschide in cale. Am aflat ca sunt mai multe carari pentru aceeasi tinta si ca nu toate drumurile sunt vrednice de urmat. Am inteles ca viata nu capata sfarsit cat timp calatoresc cu, spre, in Dumnezeu. De ratacirile mele sunt singurul vinovat. (Eduard Orasanu)

Alina Simion



Un bob de sare

... istoria incepe cu fiinta noastra, ea continua prin constiinta noastra. Adevarul nu a lipsit niciodata: ("Eu sunt Calea, Adevarul si Viata"), El este dintotdeauna. Lacrima ca si adevarul este inaintea oricarei experiente. Lacrima pune impreuna ceea ce pare incompatibil...

Sabina Dodan



Un alt bob de sare

Intind mainile si ma rog...
Aceiasi rugaciune nerostita,
Asteptand mereu o minune...
Poate un Dumnezeu doar pentru mine,
Un Dumnezeu care sa faca totul,
Nu Cel pe care l-am alungat stiind de fapt
Ca nu voi putea trai fara El...

Galia Eremia

Viata Crestina
Marturia

De ce tac? De ce este atat de greu sa rostesc despre ACELA care mi-a daruit viata? De ce nu am vointa si hotararea sa spun si altora cele mai minunate CUVINTE auzite vreodata? Poate cineva sa ma ajute? Sa ma ajute sa spun oamenilor, ce am aflat si eu, cum poti birui moartea, ca sa vietuiesti in eternitate, cum poti afla iertarea desavarsita si experimenta (simti) mila divina. Cum vom afla raspuns la aceste intrebari si ce opreste atatea cuvinte ce asteapta sa fie spuse?

Ionut Apostu



Sunt Tanar

V-ati intrebat vreodata de ce tineretea este varsta vulnerabilitatii?

Vulnerabilitatea, poarta prin care intra sentimente, actiuni si primejdii, are implicatii in intreaga natura umana, in componentele sale: trup, suflet si spirit. Descoperirea de sine, a trupului, descoperirea celuilalt. Cred ca marea problema care nauceste un tanar este descoperirea sexualitatii si implicatiile sale atat de largi, atat de sensibile si atat de nerostite. Tanarul este bombardat din toate directiile de reclame, filme, ziare, care mai de care mai "decente". Tanarul este asediat de limbajul si de comportamentul fara prejudecati si fara inhibitii ale mediului scolar, universitar si de cartier. De ce aceasta explozie? De ce acest asediu? Deoarece unul singur are de castigat, si acela cu siguranta nu este Dumnezeu! (aceasta este o "chestie" teribila).

Pe de alta parte aceasta problema tine de lipsa comunicarii sincere, decente si corecte a aspectelor care privesc viata trupului nostru. De ce nu exista comunicarea? Pentru ca "sistemul", biserica se tem, nu sunt pregatite si au prejudecati in a aborda acest subiect. Practic este un subiect TABU. Vulnerabilitatea tinerilor tine de faptul ca nu stiu sa-si controleze
gandurile si actiunile. Vulnerabilitatea este spatiul in care integritatea personala si spirituala se poate darama. De cele mai multe ori pretul inseamna rani, dezamagiri si renuntari. Inseamna confuzie spirituala si ratarea accesului catre eternitate, alaturi de Dumnezeu!!! Vulnerabilitatea tinerilor tine de faptul ca nu au un sistem de valori clar, limpede si de durata.
Valorile insusite sunt "imprumutate" din zona LUMII. Vulnerabilitatea tinerilor tine de faptul ca nici cei adulti sau in varsta nu au acel sistem de valori pe care sa-l propuna ca model. Vulnerabilitatea tinerilor tine de lipsa de experienta, naivitate si o dependenta prea mare de parinti. Nu sunt pregatiti sa lupte cu trupul lor, cu pacatul lor...

Epilog - metafora: Este frumos sa fii tanar, dar nu uita ca fluturii mor cand descopera taina!

Curier & Posta redactiei

Am primit la redactie:

1. Despre vizita Papei

PRO

M-a impresionat tonul echilibrat si pozitiv cu care a fost comentat evenimentul unic al vizitei papale la Bucuresti. Mi se pare demn de retinut ca aceasta vizita graieste fara cuvinte ca ura religioasa are un caracter deosebit de daunator, atat la nivel individual cat si la nivel mai larg, colectiv. Particularizand, imbratisarea celor doi distinsi prelati poate sugera concluzia ca crestinismul (desigur, adevaratul crestinism) este mai larg si mai cuprinzator decat denominationalismul; denominationalismul este totdeauna exclusivist in timp ce adevaratul crestinism este inclusivist; mi se pare insa ca cel mai important este ca denominationalismul este cel mai adesea centrat pe autoritatea omului, pe traditii, forme si ceremonii in timp ce adevaratul crestinism accentueaza autoritatea lui Christos si o viata luminata de Cuvantul lui Dumnezeu. Motivele unirii crestinilor, peste barierele denominationale, sunt ascunse in inima plina de dragoste a lui Dumnezeu, revelata de Scripturile Sfinte si comunicata inimii noastre
prin Duhul Sfant.

SC (USA)

CONTRA

Ce cred eu ca s-a facut prin aceasta intalnire ecumenica a avut ca rezultat compromiterea mesajului clar al Evangheliei. Evanghelia nu este un mesaj de pace, prosperitate si bunastare. Evanghelia se adreseaza pacatului si ofera solutia iesirii din el. Poporul nostru nu este "Gradina Maicii Domnului" ci prima natiune in Europa cu numarul de avorturi. Asupra noastra sta ridicata nuiaua maniei lui Dumnezeu. Measajul corect ar trebui sa fie un "vai", cum spunea profetul Isaia unei generatii care se asemana foarte bine cu a noastra, nu "iubiti crestini". Acesti oameni (Papa si Teoctist) duc noroadele in ratacire facandu-i sa viseze la sperante desarte pamantesti si nu propovaduiesc Evanghelia in modul in care ar fi trebuit sa o auda generatia noastra.

Onu Radu (Iasi).

Nota redactiei: Consideram despre aceasta polemica ca nu este potrivit sa o continuam! Din punctul nostru de vedere dezbaterea se opreste aici.

2. "Muzica Crestina Contemporana" - dezbaterea PRO si CONTRA.

Subliniem urmatoarele: D. M. (Iasi) si I. M. (Australia), nu au stiut unul de textul celuilalt. Am primit un semnal in care se aprecia ca randurile lui I. M. (Australia) sunt scrise cu mult bun simt, iar cuvantul "stupizenie" era calificat ca fiind prea tare. D.M. (Iasi) marturiseste ca acest cuvant poate fi inlocuit cu unul mai putin dur. Daca faptul ca publicam din textele dumneavoastra va deranjeaza va rugam sa ne comunicati. Si acum la dezbateri!

PRO

As avea o intrebare: De ce nu introduceti cititorilor dumneavoastra pe langa, sau in locul muzicii americane contemporane, care starneste de multe ori atata opozitie, muzicanti (cantareti) crestini romani, fie din Romania, fie din "afara"? Trebuie sa promovati ceea ce noi avem si suntem, si nu asa de mult ceea ce au altii si ce noi nu vom deveni niciodata. Chiar de va scriu din America, unde ascult, cumpar si cant muzica interpretata de americani crestini (crestini mai mult sau mai putin), totusi m-as bucura sa citesc despre "realizarile noastre" muzicale, mai ales a acelor "interpreti" ce traiesc ceea ce canta. Imi dau seama ca din aceia ce sunt doar crestini cu numele sunt destul de multi in Romania ca si aici. (Se fac bani buni pe baza muzicii crestine - mai ales pe genul de muzica populara. Trece bine la fratii romani.)
Doar o parere.

Flaviu Mitar (USA)

CONTRA

Un lucru, insa, nu-mi este clar. Nu stiu ce inseamna acel "stupizenie". Eu nu folosesc asemenea cuvinte in dialogul cu fratii mei, nici atunci cand ma refer la ei. Poti, te rog sa fi mai clar.

Ilie Martinovici (Sydney, Australia)

Nota redactiei catre "Elvior Incatal" sau "Virtual Cat": Randurile tale sunt foarte bine scrise; ai pus foarte mult suflet in a-ti apara opinia, insa nu putem sa le redam pe toate din lipsa de spatiu. Vom incerca o selectie a textului tau, dupa cum vei vedea mai jos. Stim ca ai vrea ca el sa apara tot, stim ca selectia noastra este subiectiva, insa promitem un supliment pe aceasta tema, iar in acest supliment textul tau va fi publicat in intregime. Cine esti?

PRO

Cred ca acest subiect va continua sa fie luat in dezbatere tot atat timp cat vor exista generatii care sa succeada ... generatii cu opinii implicit alterate (intr-un grad mai mic sau mai mare) de stabilizarea gusturilor in materie de muzica in jurul unui anumit gen, stabilizare care vine odata cu varsta. Unde ne sunt EXUBERANTA, DEZINVOLTURA, INIMA-CARE-TRESALTA-DE- BUCURIE, dorinta de a-L lauda pe Domnul cu TOATE instrumentele, fie ca sunt ele harfe si alaute, fie chiar timpane sau chimvale zanganitoare, cum spune psalmistul?!? Notiunea de "entertainment" este prea generala si eticheteaza intr-o prea mare graba "placerea firii pamantesti" ca sa spunem ca este vorba despre "degradare spirituala"... Ca ne simtim mai bine ascultand la un moment dat un anumit gen de muzica este, fara indoiala, o incidenta a starii de spirit la un moment dat (meditatie, studiu, etc.), dar si un rezultat al decantarii gusturilor noastre in materie de muzica. Si, cand spun muzica, inteleg MUZICA, nu ZGOMOT. Muzica presupune suflet, armonie si ritm, de aceea cred ca tot ce infloreste sub acestea poate servi ca suport laudei aduse lui Dumnezeu.

Domnule I. M., haideti sa privim impreuna la substantivul "entertainment", ca sa vedem ce se poate ascunde in spatele interpretarii lui si a asocierii cu degradarea despre care vorbeati:

Entertainment - noun (substantiv)

Synonyms (sinonime): Amusement (amuzament), Fun (distractie), Merriment (veselie), Dissipation (risipire), Sport, Distraction (distractie), Pleasure (placere), Enjoyment (multumire)

Antonyms (antonime): Weariness (plictiseala), Fatigue (osteneala), Depression (depresiune)

Mie Cuvantul Domnului imi spune sa nu ma ingrijorez, ca ingrijorarea duce numai la rau, imi garanteaza odihna (alerg si nu ostenesc) si imi vorbeste despre avantul vulturilor, ca sa nu mai amintesc de toate recomandarile pe care mi le face ca sa nu mi se tulbure inima si nici sa mi se inspaimante. Asa ca am convingerea ca Dumnezeu doreste ca eu sa imi gasesc "entertainment"-ul in El. Iar eu vin si Ii cant in conformitate cu starea de spirit pe care mi-o cladeste aceasta certitudine. Cred ca in "razboiul" nostru trebuie sa recurgem la toate armele posibile, ca sa facem totul pentru a smulge din foc chiar si aceste suflete, fara a ne rezuma la a ne exprima oprobiul, acuzand mai degraba decat implicandu-ne... Ne e teama unora dintre noi si sa ascultam aceste genuri de muzica, d'apai sa mai si privim sau sa intram in vorba cu ei (rock-eri, heavy-metal-isti, etc.). Promotorii acestor genuri de muzica cu mesaj de evanghelizare cred ca ar trebui considerati niste luptatori in linia intai... Bineinteles, avem nevoie de veghere, de a sta in garda pentru a nu ne trezi in cealalta tabara sau nu trebuie sa fim pricina de poticnire pentru fratele nostru, dar ce victorie poate fi mai mare decat sa-ti infrangi vrasmasul cu armele lui, pe chiar terenul sau?!? Inchei aici, declarandu-ma intru totul de acord ca odata se va vedea fiecare ce si pe ce a cladit...

Virtual Cat(?)

Asteptam in continuare si alte semnale din partea dumneavoastra, legate de acest subiect!

Actualitatea

Invitatie

Va invitam in SALA GERMANA DE LECTURA din Iasi. Aceasta sala functioneaza in sediul Bibliotecii Centrale Universitare "Mihai Eminescu" din data de 10 octombrie 1994. Pe rafturi puteti gasi aproximativ 4500 de volume, 30 de titluri de ziare si reviste. Se pot viziona nenumarate casete video si audia multe casete si CD-uri, cu cea mai diversa muzica. Dictionarele sunt cele mai solicitate, ele acopera aproape toate domeniile: literatura, muzica, filmul si arta germana. Se urmareste prin oferta acestei sali prezentarea societatii, politicii, literaturii germane, de asemenea a intregului ansamblu ce tine de aceasta limba si cultura. Materializarea acestei initiative este rezultatul colaborarii dintre Institutul Goethe si Biblioteca Universitara. De remarcat ca nu numai studentii se pot abona in aceasta sala, fiecare se poate bucura de ospitalitatea si deschiderea gazdelor. Programul salii este luni si miercuri intre orele 13.00 - 18.00, iar marti si joi intre orele 09.00-14.00.

Kosovo
"Give peace a chance" John Lennon

Presedintele USA , Bill Clinton a semnat intr-o carte de condoleante prezentata de ambasadorul Chinei in Statele Unite, pentru cei patru membri ai ambasadei chineze din Belgrad, ucisi de bombardamentul NATO.

Redactia

Alina Simion
Eugen Eremia
Eduard Orasanu (redactor sef)
Ionut Apostu
M. P.
Sabina Dodan

A colaborat la acest numar

Galia Eremia

Posta redactiei: Multumim tuturor celor care ne-au scris. Subliniem faptul ca raspundem la semnalele dumneavoastra in ordinea sosirii lor. Posta redactiei se inchide vineri seara. Am primit mesaje din Romania: Barlad, Iasi, Pitesti, Constanta si Botosani, si din strainatate: USA si Australia. Adi Roman (Barlad): Salut! Ma bucur ca ai observat totusi revista. Sper sa-ti faci timp si pentru cateva impresii. Avem o dezbatere care sigur te intereseaza. Robert (USA): Speram sa iesi din zona gri si sa vina vara. Am auzit ca soarele din California e superb. Salutari Clarei si Naomei. Andrei & Monica Pricop (Pitesti): Ne bucuram sa aflam atatea informatii despre dumneavoastra. Credem ca merita sa ne cunoastem mai mult. Semneaza: "Sararii". Iulian Dragomir (?): Nu trebuie sa faceti nimic pentru a primi revista, doar sa va verificati posta duminica. Radu Onu (Iasi): In mare parte suntem de acord cu textul dumneavoastra. Am ezitat daca sa-l publicam sau nu. Am facut-o doar pentru ca am primit o parere opusa. Noi incercam sa adoptam un ton mai moderat. Asteptam si alte vesti. Mircea Bejenaru (Constanta): Ca ai primit revista din California ne-a uimit si bucurat. Spor la invatat si asteptam sa ne scrii. Cristi (Iasi): Multumim pentru aprecieri si iti transmitem binecuvatari. Pe curand! Virtual Cat (?): Repetam intrebarea - Cine esti? Din anumite ratiuni am evitat cateva pasaje din mesajul tau, ne referim la cele cu adresa directa. Nu o lua ca pe o lasitate. Vrem sa acordam un timp de respiro. Cui? Celui pe care il pomenesti in mesajul tau. Asteptam vesti. S.C. (USA): Apreciem mult ceea ce scrieti si suntem foarte curiosi sa stim mai multe despre dumneavostra. Flaviu Mitar (USA): Asteptam impresiile dumneavoastra si in ceea ce priveste celelalte rubrici. Ilie Martinovici (Australia): Speram ca nu v-am dat impresia ca suntem impotriva dumneavoastra. Va respectam ideile si va apreciem sinceritatea si deschiderea fata de noi. Adina (Botosani): Multumim mult pentru gandurile frumoase transmise prin intermediul povestirii. O vom transmite mai departe. Intr-adevar, Cineva se gandeste la noi toti. Emanuel (Australia): Ne bucuram pentru consecventa cu care ne scrieti. Am crezut ca ati "obosit".

Asteptam semnale din partea dumneavoastra la (...) Va rugam sa ne semnalati eventualele probleme tehnice cu care primiti aceasta revista. Va rugam sa ne puneti la dispozitie si alte adrese email. Pentru numerele anterioare ale revistei raspundem solicitarilor. Va multumim.

"Frumusetea va salva lumea!" F. M. Dostoievski
iar frumusetea este
HRISTOS

Niciun comentariu: