The Salt Street Journal nr. 68



Saptamanal de cuvinte proaspete

Nr.68 / 6 August 2000, Iasi - Romania

La realizarea acestui numar au participat: Danut Jemna, Dorin Popa & Danut Manastireanu, Marius Cruceru, Dan Gheorghiu, Marin Cantea, Ionatan Pirosca.


Cuprins: Editorial, Prima stire, Cuvantul, Cugetari privind Evanghelia dupa Matei, Exercitii de intelegere, De la competens la competent..., Raftul de carti, Cinquecento, Andante, Trandafiri din Saron, Perspective psihologice, Cronica cinematografica, Scrisoare din Iasi, Un alt bob de sare, ... Ionatane, Sunt tanar, Curier & Posta redactiei, Epilog, Informatii subscribe / unsubscribe.

Eduard Orasanu



Editorial

Inceputul de saptamana in Romania a devenit "intunecat" atunci cand s-a aflat ca lumina se va scumpi din nou, cu aproximativ 10%, incepand cu aceasta luna. In schimb, tot in aceasta perioada se face din ce in ce mai multa lumina asupra orasului Jimbolia.

Jimbolia nu mai este un oras, ci o afacere, un dosar. Localitatea "dosar" este plasata la granita cu Iugoslavia. Din gara feroviara a orasului, in cursul anului 1995 au plecat 1.000 de vagoane-cisterna incarcate cu produse petroliere spre tara aflata in acel moment sub embargo (interdictie impusa de Consiliul de Securitate al ONU).

Procurorii care ancheteaza afacerea "Jimbolia" incearca sa stabileasca daca e vorba de contrabanda, sprijin umanitar sau incalcarea embargoului prin vointa politica a puterii de atunci. Transporturile au fost facute noaptea, iar garniturile erau pazite si dirijate de grade foarte mari din SRI si Politie.

Asadar aceasta gara a fost pentru o lunga perioada de timp o poarta ascunsa prin care s-a manifestat prietenia liderilor romani cu Milosevici, o poarta a fratiei cu socialistii sarbi si o poarta a "rezistentei" ortodoxe impotriva agresorului NATO etc.

O poarta ipocrita si imorala pentru ca, oficial, liderii romani erau partenerii cei mai infocati ai democratiei Vest Europene si, in acelasi timp, ai garantiei respectarii reglementarilor internationale.

Toti cei anchetati declara astazi ca nu stiu nimic, nu-si mai amintesc... ridica priviri inocente de copii.

Nu mai mira pe nimeni ca electoratul roman este indecis, iar clasa politica este cel mai putin creditata (credibila) in sondaje,... dar cu lumina ce ati avut?


(Grafica cu care s-a editat acest numar. Grafica: Aretta Bazdara)

Ingredients: Salt (99%), Love (100%)



Prima stire

Vineri seara, 4 august, domnul consilier prezidential Cristian Preda anunta ca domnul prim-ministru Mugur Isarescu s-a decis sa candideze la functia prezidentiala. Sambata dimineata, 5 august, doamna consilier prezidential Zoe Petre anunta ca domnul prim-ministru nu s-a decis (inca) sa candideze la functia prezidentiala. Prin urmare, este excelent ca avem consilieri, este excelent ca avem stiri si este excelent ca fiecare intelege si crede ce vrea.

M. P.



Cuvantul

Actul scrisului nu este un act de creatie, ci un act de revelatie. Scriind descopar, ma descopar. De fiecare data cand scriu, risc. Risc sa comunic prea mult din mine, risc sa ma descopar mai mult decat ma stiu, risc sa raman surprins in fata propriilor mele ganduri.

Ei bine, in curand voi infrunta un examen de admitere, va trebui sa scriu, sa creez, poate sa revelez. Ma voi descoperi si voi descoperi adevarata lumina a trudei mele. Voi sti daca sunt un invingator sau un invins? Dumnezeu nu refuza nici una din aceste doua ipostaze, pentru amandoua ofera un sprijin. Surprinzator, un mai mare examen este sa accepti "infrangerea". Dar poti fi infrant si in acelasi timp cu Dumnezeu?

Danut Jemna



Cugetari privind Evanghelia dupa Matei (XLVIII)

In cazul slabanogului credinta avea sa aiba o cale indirecta. Acest om bolnav, impacat cu soarta sa, nu cere de la Christos vindecare. Slabanogul era povara unora care ingrijeau de el. Acestia l-au adus la Christos intr-un gest de disperare poate, voiau si ei sa scape de acest greu ce-i apasa. Au indraznit dincolo de limitele normalului. Normalul, acea viata plina de greu i-a impins, mai degraba spre aceasta actiune care a nascut credinta. Christos era speranta acestor oameni care duceau o povara grea. Iar Christos le raspunde indirect. Le arata intai acestor oameni care este adevarata povara: pacatul. Aici Christos afirma clar lucrul pentru care a venit in lume: sa ierte pacatele.

Tot indirect functioneaza credinta acestor oameni spre invatatii Legii. Credinta e provocatoare. Invatatii Legii n-au inteles deloc nici credinta celor ce-l duceau pe slabanog Si nici ceea ce Christos a facut. Poticnirea carturarilor este expresia fiintei lor inaintea lui Dumnezeu, fiinta care nu vrea sa iasa din sine, din gaoacea calduta facuta pentru a-si duce viata mai usor.

Totusi, pentru omul inchis, intunecat, prins in legaturile lumii, Christos ofera si semne pentru trezire. Asa se intampla cu acei carturari, Christos le da un semn ca sa arate ca El are puterea sa ierte pacatele. Insa semnul nu a putut decat sa trezeasca anumite simturi, nu si credinta.

In fond, oamenii care au asistat la toata aceasta intamplare exclama si sunt cuprinsi de teama, adica sunt treziti, dar nu fac un pas mai departe. Ei nu vad decat un om care are o puterea mai mare primita de la Dumnezeu, fara sa vada in Isus pe Cel trimis sa mantuiasca lumea.


(textul acesta se poate citi integral in "Danut Jemna" - Cugetari privind Evanghelia dupa Matei)

Exercitii de intelegere XXIII

Dialog intre Dorin Popa si Danut Manastireanu / Radio Nord-Est Iasi / Decembrie 1999



Dorin Popa

In seara aceasta, in saptamana Craciunului, am invitat pe domnul Danut Manastireanu, director pentru marturia crestina si formarea spirituala, pentru regiunea Europei de Est si a Orientului Apropiat al Organizatiei World Vision cu sediul la Viena. Domnul Manastireanu este economist de profesie initiala, este baptist, din punct de vedere confesional, si este in acelasi timp absolvent al unui masterat luat la Londra, ne va povesti dumnealui, si doctorand in teologie tot la Londra. Ajungem cu studiile la zi?



Danut Manastireanu

Da, foarte aproape, cu o mica pauza in alte doua meserii, dupa ce am parasit meseria de constructor de monumente funerare.

Dorin Popa: Cand ati parasit-o?

Danut Manastireanu: Asta s-a intamplat dupa revolutie, in 1990-1991.

Dorin Popa: Ati mai lucrat si in '90 in calitate de constructor de monumente funerare?

Danut Manastireanu: Da, nu aveam o alta solutie. Nu ma puteam intoarce la Mase Plastice. Era inca prea devreme. In conducere erau inca aceiasi oameni, asa incat n-am avut de ales.

Dorin Popa: Nu v-au invitat?

Danut Manastireanu: Prietenii, cei cu care am fost mai apropiat, m-au invitat, dar nu am primit niciodata o asemenea invitatie de la conducerea intreprinderii, care pana la urma s-a invartit in acelasi spatiu politic.

Dorin Popa: Ca si conducerea de la varf, de la Bucuresti.

Danut Manastireanu: Da, sigur, toate lucrurile s-au filtrat de la varf inspre baza.

Dorin Popa: Ca si in biserica ortodoxa, ramanerea Patriarhului dupa un timp de penitenta, nu stiu la ce biserica, in Ardeal parca...

Danut Manastireanu: Din nefericire lucrul acesta s-a intamplat si in alte confesiuni. As spune totusi ca din fericire nu si in cea baptista.

Dorin Popa: Au fost nevoie de restructurari si in biserica baptista?

Danut Manastireanu: O, da! In toate bisericile. Vreau sa va spun ca nu doar ierarhia bisericii ortodoxe, ci ierarhia tuturor bisericilor a colaborat cu conducerea comunista a Romaniei, la toate nivelurile.


(textul integral in “Exercitii de intelegere”)

Marius Cruceru



De la competens la competent, o perspectiva asupra autoritatii si competentei in lumina unei lecturi asupra Predicilor lui Augustin

Exercitiu de analiza asupra semnificatiilor cuvintului "competens" in predicile lui Augustin (III)

Primul stadiu al acestei lungi calatorii era catehumenatul, stadiu in care se punea accent pe invatatura.

Stadiul doi era cel in care noii catehumeni puteau fi numiti crestini, fiind acceptati ca membri ai comunitatii crestine fara drept de participare la Euharistie, puteau participa la prima parte a liturghiei in care erau citirile din Scripturi si predica. In acest stadiu, crestinii nu erau considerati cu totul convertiti in sensul deplin al cuvintului, cu totul intorsi de la faptele lor rele si de la viciile de care fusesera stapiniti. Daca in perioada catehumenatului se punea accent pe catehizarea celui neinvatat, in perioada de increstinare, accentul era pus pe latura moralei practice, a exersarii faptelor bune, a lepadarii de eul carnal, firesc (putem citi platonic aceste rinduri, dar nu acesta este sensul in care merge demonstratia noastra).

Stadiul al treilea, asupra caruia ne vom opri mai mult era stadiul in care crestinii erau numiti competentes (etimologic, cei care cer impreuna). Augustin insista pe etimologia cuvintului format cu prefixul com pentru a sublinia aspectul comunitar, alaturind lui competentes in incercarea de explicatie alte cuvinte compuse cu acelasi prefix: condocentes, concurrentes, considentes (cei care invata impreuna, alearga impreuna pe aceasi cale, stau la ascultare impreuna). Cei care au luat dreapta invatatura si au invatat sa umble in curatie, puteau cere acum ca si o comunitate distincta, comunitatii celor care faceau parte din Trupul lui Cristos, sa fie admisi la sacramentul botezului. Considerati copii, infantes , erau supusi unui proces de pregatire, li se purta de grija, metafora fiind dusa pina la ultimele consecinte: Mama acestor copii este Biserica din care si in care acestia sint nascuti si cresc in Cristos spre desavirsire. Totdeauna in compania nasilor (sponsores, cuvint care insemna, de asemenea, altceva la vremea respectiva, parinte al celei de a doua nasteri), erau prezenti la noi sesiuni de invatatura in care erau pregatiti pentru schimbarea convingerilor, comportamentului si sentimentului de apartenenta la o noua comunitate. Timp de post, de rugaciune, de lupta spirituala, de educatie, de exorcizare a vechilor porniri, de memorare a crezurilor, a rugaciunii domnesti, pe care trebuiau "sa le recite si pe strazi si in pat inainte de culcare". Dupa aceasta perioada erau acceptati la botez, trecind in al patrulea stadiu dupa ce a fost parasit orice fel de profesie care putea impieta asupra marturiei publice (prostituate, actori) sau fapte care puteau murdari viata personala (betie, birfa, zgircenie, adulter).


(textul integral in “Marius Cruceru - Exercitiu de analiza asupra semnificatiilor cuvintului ‘competens’...”)

Eduard Orasanu



Raftul de carti

Miguel de Cervantes y Saavedra - Don Quijote de la Mancha

Adevarul in care ai crezut te-a facut liber. Ai crezut cu atata tarie in litere incat ele au prins viata, dar don Quijote, cate n-as fi facut eu daca as fi stiut ca voi ramane intr-o carte.

E adevarat ca am chelie si burta, dar cine ti-ar fi putut sluji cel mai bine? Tu, stapane, crezi in metanoia, iata ca eu cred in complementaritate, noi am reusit sa fim de folos unul altuia.

E adevarat ca am nevasta si copii, si langa ei nu am ramas, dar totusi eu sunt cel ce ramane pentru ca trebuie sa recunosti, "luminatia ta", ca am ramas langa tine pana la sfarsit. Si apoi eu sunt cel care sa lasa cuprins in poveste, in ucenicie.

Adevarul in care ai crezut te-a facut liber. Ai crezut cu atata tarie incat ti se spunea ca esti nebun, dar, don Quijote, eu sunt cel care am rostit ca nu esti nebun, ci indraznet.

E adevarat ca nu prea mai sunt tanar si, sa ma ierte "luminatia ta", inca mai am probleme cu lacomia, dar totusi am indraznit. Tu, stapane, ai stiut cata taina se ascunde sub aceasta indrazneala, si eu mai stiu un alt Cavaler care a spus: "Indrazniti, eu am biruit lumea."

E adevarat ca am casa si masa si le-am parasit, dar totusi eu sunt cel ce a ales sa calatoreasca spre nemurire, am ramas in multe biblioteci si pe multe pagini de carti. Si apoi eu sunt ucenicul imperfect, neobisnuit, pe care altii l-ar fi ocolit. Eleganta lor nebagare in seama nu m-ar fi mantuit!

Aretta Bazdara



Cinquecento

"Totul este in noi, opera noastra e un fel de jurnal" Pablo Picasso

Impresionismul. Edouard Manet (1832-1883) - pictor impresionist care se incadreaza in categoria artistilor care au folosit noua modalitate de lucru sporadic - impresionism in sensul larg al cuvintului. Cine este? Este creatorul unui mare numar de tablouri care “au fost placute” publicului, incit s-a simtit nevoia de a fi discutate “de bine”.



Lucrarea “Olimpia”, care prezinta un nud de femeie frumos lucrat, la picioarele careia se afla un animalut negru (pisica), a stirnit imense discutii, artistul fiind acuzat chiar de imoralitate. In tablou se vede de asemenea o negresa care aduce un buchet de flori ... un posibil admirator? Lucrarea a fost contestata atunci, dar timpul face minuni ... azi se afla la Muzeul Luvru din Paris... Se spune ca ceva de calitate rezista.

...

Arta cere munca. Sunt obosita dar trebuie sa incerc. Cind lucrez in culoare nu mai simt ca ma doare spatele sau ca mi se inchid ochii de somn… imi place. Ar trebuie sa facem ceeea ce ne place si sa facem bine. Sa invatam sa ne placa ceva ...


(Recomandam a se vedea "Istoria SSJ-ului in 6 desene" & Cinquecento - Aretta Bazdara)

Daniel Grigoroscuta



Andante

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Divertimento in D, KV 136

Ca toti compozitorii epocii, Mozart a compus multe lucrari de dans si agrement pentru saloanele aristocratice sau balurile publice, pentru intimitatea casei sau pentru parcuri orasenesti.

Piesa face parte din categoria restransa a acelor Divertimenti-Quartett pentru orchestre de coarde, marea majoritate a "Simfoniilor Salzburgice" - cum sunt numite lucrarile compuse in aceasta perioada a vietii compozitorului - fiind gandite pentru formatii mai mari, mixte sau destinate in exclusivitate instrumentelor de suflat (de la 6 la 13). Ducand ascultatorul cu gandul la atmosfera specifica unei serenade, piesa inglobeaza in ea mai multe genuri (Menuet, Ländler - dansuri de origine franceza, respectiv germana), foarte gustate de paturile sociale superioare in acea perioada. Se succed parti ritmate cu parti mai lente, alcatuind insa un tot unitar din care nu razbate altceva decat buna dispozitie. De mare efect in acest sens sunt staccato-urile (ciupiturile cu degetele) coardelor din fundal, cu caracter "jucaus", care amplifica aceasta atmosfera si care amintesc totodata de "copilul-minune" Mozart, care la varsta de 5 ani compunea primele doua menuete din creatia sa. De altfel, Mozart este renumit pentru multitudinea de astfel de pasaje "jucause" cu care sunt presarate compozitiile din aproape toate perioadele vietii sale, ceea ce nu-l impiedica totusi sa ramana in analele muzicii culte ca unul dintre cei mai mari compozitori clasici.

SDG


(recomandam a se vedea “Daniel Grigoroscuta – Galeriile de muzica clasica ‘Andante’”)

Dan Gheorghiu

Trandafiri din Saron

SAMINTA

Iubire si viata - daltuite lumini,
Ecouri in Noapte sapate pe crini;
Din stele se cerne un tainic suspin:
Aceasta-i Saminta la care ma-nchin.

Sarutul durerii e numai un spin
Sa nu uite cerbul urcusul deplin;
O singura soapta si-un planset smerit
Mai ude Altarul si Tarmul ravnit.

Un singur potir si e inca dorit:
Tot Cerul sa-l umple in Slavi a tanjit;
Mai trebuie inca o raza de foc,
Iubirea-l cuprinda in Zori la un loc.

Simtirea adune in Noapte din ploi:
E dorul semintei cazute-n noroi;
Nici valea, nici noaptea, nici moartea sub ger
Nu pot sa opreasca Saminta spre Cer.

24 mai 1982


(poeziile "Trandafiri din Saron" pot fi citite in "arhiva de aur" - Dan Gheorghiu)

Sabina Dodan



Perspective psihologice

MOTIVATIA

Motivatia este o componenta importanta a personalitatii, care se refera la ansamblul de factori dinamici care determina comportamentul unui individ. Daca acest comportament uman depinde de modificarile interne si externe ale organismului, atunci motivatia este cea care pune in functiune intreg organismul. Pentru orientarea intregului nostru organism, pe langa motivatie, exista o serie de factori constienti si inconstienti, fiziologici, intelectuali, afectivi sau sociali aflati in interactiune reciproca permanenta.

Pentru orice etapa de varsta, motivatia are un rol fundamental in realizarea tuturor planurilor propuse, ea este inclusa in vointa noastra si determina intreg drumul pe care alegem sa-l urmam.

Oamenii nemotivati in lucrul lor sunt oamenii automatic implicati intr-un sistem social care nu-i provoaca sa-si depaseasca conditia. Ei sunt in general satisfacuti de munca lor si traiesc o viata simpla.

Ceilalti oameni, aflati la polul opus, au trecut printr-o serie de experiente bogate care, mai mult sau mai putin placute, i-au mobilizat si motivat suficient incat sa-si doreasca altceva, mereu nou si superior.

Ca tanar, trebuie sa fii mereu motivat pentru ceea ce trebuie sa realizezi pentru ca deciziile luate acum sunt ireversibile si cu repercusiuni asupra intregului viitor. La polul opus motivatiei se afla indiferenta, pasivitatea, care conduc spre o viata monotona, lipsita de un sens potrivit caracteristicilor persoanei respective.

Vorbim despre motivatie in cazul oricarei actiuni si activitati care ne solicita toate resursele noastre, atunci cand dorim sa depasim o situatie complexa pentru care trebuie sa stim finalul. Suportul motivational il gasim in fiecare din noi si pentru a simplifica tot acest articol as spune ca motivatia se identifica in termeni normali cu "a vrea", dar nu un simplu vreau, ci stiu ce vreau cu adevarat.


(textele "Perspective psihologice" pot fi citite integral in "arhiva de aur" - Sabina Dodan)

Marin Cantea



Cronica cinematografica

RONIN

La cinematografele iesene a fost reluata difuzarea filmului „RONIN”, care il are ca protagonist in rolul principal pe Robert de Niro.

Filmul descrie modul de actiune al unui angajat CIA (alias Robert de Niro) care incearca sa rapeasca un geamantan impreuna cu un grup de camarazi. Dar mobilul ascuns al agentului este gasirea si anihilarea unui foarte mare terorist irlandez care impiedica gasirea unei solutii pasnice in conflictul religios din Irlanda.

In timpul unei perioade de convalescenta (dupa ce fusese ranit si se operase singur, extragandu-si un glonte din organism) pentru ca nimeni din preajma lui nu stia cine este cu adevarat si pentru cine lucreaza i se spune povestea unor samurai, deveniti ronini, care dupa cativa ani de pribegie ca si ronini isi razbuna conducatorul. Unul dintre ei isi va pune capat zilelor pentru ca scopul vietii lui (lupta si razbunarea) fusese atins. Dar modelul lui n-a fost urmat de ronin-ul nostru decat in partea tenacitatii luptei.

Filmul nu este lipsit de efecte speciale si de episoade cu focuri de arma si curse primejdioase cu masini. Din nou Robert de Niro joaca magistral dand viata si forma nu numai personajului interpretat, ci intregului film.


(textele din "Cronica cinematografica" pot fi citite integral in "arhiva de aur" - Marin Cantea)

Danut Manastireanu

Scrisoare din Iasi

Draga Adrian George,

Asa cum poti vedea dupa nume, sunt unul dintre cei care scriu regulat la SSJ. Ca si tine, am o deosebita apreciere pentru valorile noastre culturale, chiar daca sunt la fel de constient de slabiciunile noastre ca neam - tocmai unele dintre acestea fiind responsabile, cel putin in parte, pentru imaginea negativa a romanului proiectata adesea in media. Spre deosebire de tine insa, in primul rand ma aflu in tara, prin decizie, nu de nevoie, iar in al doilea rand sunt evanghelic, adica minoritar si asta ma face sa simt pe pielea mea mult laudata toleranta romanesca, pe care o socotesc un mit, ca multe altele de acelasi gen.

In ce-l priveste pe LaHaye, este un autor evanghelic pe care l-am citit intens pe vremuri, dar de care m-am indepartat de mai mult timp din pricina senzationalismului pe care il cultiva si a impresiei pe care o lasa de a fi specialist in toate domeniile (acest ideal era laudabil in perioada enciclopedismului, dar este o absoluta imposibilitate in contextul super-specializarii din vremea actuala).

Stiind cele de mai sus, marturisesc ca n-am fost surprins sa aflu ca si-a ales un roman ca personaj antichristic. Ca si tine insa, am fost extrem de deranjat de aceasta alegere, mai ales ca este vorba de un autor care face parte din propria mea traditie bisericeasca. De aceea, socotesc ca initiativa ta de a initia un protest legat de aceasta nefericita alegere este benefica si vrednica de urmat. Nu stiu daca ne-ai putea ajuta cumva sa gasim adresa e-mail a autorului, ca sa-i trimitem direct protestele noastre. O alta posibilitate ar fi sa scriem cite ceva, de "dulce" la recenziile gazduite de siturile Internet pe care se vind aceste carti. Ma refer la amazon.com, barnesandnoble.com, sau christianbook.com.

Sunt sigur ca aceste proteste isi vor atinge scopul. Ma indoiesc de faptul ca autorul isi va modifica textul, dar sper ca va evita pe viitor asemenea jigniri la adresa noastra ca neam.
Doamne-ajuta!


(recomandam a se vedea si “Left Behind – O corespondenta intre cititorii revistei despre aceasta carte")

Sabina Dodan



Un alt bob de sare

Am trecut de nori,
am atins cerul,
am sarutat luna,
am simtit ploaia,
am depasit curcubeul,
am privit stelele,
si m-am rugat vantului
sa ma coboare
inainte de fulgere
inainte de tunete,
inainte de potop.

Ionatan Pirosca



... Ionatane

nimic nu ni se spune pe de rost in lumea fumegand ca un taciune. mai trebuie in alergare post si in opriri adanca rugaciune. mai trebuie chilii in orizont, si-n inima transee de chilii: sa fie inchinarea vesnic front, iar tu, Isuse, Domnul sa ne fii!


(integrala textelor "Ionatane" se pot citi in "Ionatan Pirosca - Galeriile de poezii 'Ionatane'")

Ionut Apostu



Sunt tanar

Am vazut oameni fericiti, dar am vazut si oameni tristi. Ma intristeaza sa vad oameni care sufera, care au probleme, care plang. Nu de putine ori trec pe langa oameni care ii vad plangand. De ce plang? Poate de fericire sau poate... de tristete!

Este drept ca exista probleme, ca exista lupte insa oare nu merita toti sa aiba parte de un dram de fericire? Sau suntem cu totii sortiti amaraciunii si necazurilor? Cred ca important este cum abordam problemele, durerile noastre. Nu voi discuta despre acest lucru ci mai degraba despre atitudinea care o avem cand vedem oameni tristi.

Dupa cum spuneam mai devreme, a vedea oameni abatuti face parte din coitidian. Fie ca il vedem, fie ca nu il vede, sau poate il evitam cu buna stinta acest trist cotidian exista, si se pare ca devenim tot mai obisnuiti cu el si nu mai disecernem daca este normal sau nu. Ajungem sa intram in aceasta problema insa uitam sa mai si iesim. Devenim noi astfel tristi. Atunci, nu mai bine evitam? Dar oare nu suferinta este cea care ne uneste, care ne face mai simpli, mai comuni?

Am vazut un om plangand pe strada si ma intrebam, oare de ce? Este greu sa nu observi lacrimile care umanizeaza, care sensibilizeaza. Important este ce se acunde in spatele lacrimilor, ce este dincolo de o simpla privire. Devenim banali ignorand lacrimile, ignorand sentimentele ce le nutresc altii... O cat de usor este sa fii banal, dar cat de greu este sa te poti ridica mai sus, sa tintesti o lacrima, sa gusti fericirea...

Am vazut oameni fericiti insa am vazut si oameni tristi. Ciudat este ca am vazut doar lacrimile lor...

Curier & Posta redactiei

Adrian George (USA): Bun gasit! Iata-ma fericit ca nu sint nebun. Domnul Teodor Muntean prin rindurile lui nu a facut decit sa imi dea sens la ceea ce am scris. Nu sint multi care reactzioneaza ca atare, asa ca ridiculizarea, indiferenta sint la ordinea zilei. Voi incerca sa fac rost de adrese. Este exact ce as fi dorit de la forurile superioare ale bisericii de a face, insa nu am primit nici un raspuns(!!!). Atit dumneavoastra cit si redactiei va multumesc pentru rindurile scrise sau publicate. Nu incerc sa fiu decit un roman de buna credintza. Daca nu atunci cel putin bunul simt sa-mi dicteze exact ceea ce trebuie facut. Numai de bine si pe curind. Dumnezeu sa va aibe in paza.

Nota redactiei: Ne bucura sincer ca v-am adus putina seninatate si un dram de normalitate peste noianul de framantari pe care le aveti. Iata ca seria reactiilor nu s-a incheiat, ati starnit si asta e foarte bine. Noi, intr-un fel va ramanem datori pentru ca ati adus un pic de viata in domeniul interactivitatii cu cititorii. Dumnezeu sa va ocroteasca!

Samuel Chiriluta (Iasi): Am inceput de curand sa lucrez la crearea unei pagini web crestine si as vrea sa stiu cum sa fac sa-mi apara asa cum aveti voi pe ssj.faithweb.com acea chestie care numara cati vizitatori au fost pana acum. Ati putea sa-mi dati ceva explicatii si daca este la mijloc un program, sa-mi trimiteti si programul? Va multumesc foarte mult, Dumnezeu sa va binecuvinteze! A, si inca ceva: fratele Danut Manastireanu are adresa de email? Daca da, puteti sa mi-o dati si mie? Deasemenea, as vrea si adresa fratelui pastor Florin Vasiliu. Thanks very much!!! Bye-Bye!

Nota redactiei: La prima rugaminte iata raspunsul: in mod normal, server-ul care iti gazduieste pagina ar trebui sa aiba o optiune (un buton, un link sau altceva) prin care poti opta pentru un counter, pe care eventual sa il si configurezi dupa preferinta. (You're welcome!)
La a doua rugaminte insa nu putem sa te ajutam fara acordul celor doi. Dar, poate nu ar fi rau sa le ceri personal, nu credem ca vei fi refuzat. Cu bine.

Dan Gheorghiu (Forli, Italia): Salutari sarate tuturor sararilor pe care nu i-am uitat si imi exprim parerea de rau ca deocamdata, din motive in afara vointei mele, nu putem tine legatura cum speram inainte de a sosi in Italia. Sper ca lucrurile sa ajunga cat mai repede pe fagasul dorit. "Keep on!" Cu prietenie in Hristos Domnul, D.G.

Nota redactiei: Ce bine ca avem vesti de la un alt sarar! Speram sa rezolvati cat mai repede problema cu accesul la un computer; nu de alta dar se cam termina poeziile pentru SSJ. Si fara acestea nu prea putem "keep on"… Ce spuneti? Cu acceasi prietenie, SSJ team!

Epilog: Draga Sancho Panza, cum sa nu te iert, dar ce stii tu ce dureaza? Uite, nici povestile nu dureaza, nici baladele, nici iubirile. Tu stii cel mai bine ca Dulcinea nu exista, dar afla ca mi-a trebuit o viata sa aflu asta.

Pentru subscribe, unsubscribe, scrieti la adresa: (...) - trimiteti adresa si in functie de ce solicitati - o vom copia in / sterge din - banca de date. Indiferent de varianta, va multumeste:

The Salt Street Journal

Alina Simion
Aretta Bazdara
Daniel Grigoroscuta
Eduard Orasanu (redactor sef)
Ionut Apostu (redactor sef – adjunct)
M. P.
Sabina Dodan

"Frumusetea va salva lumea!" F. M. Dostoievski
iar frumusetea este
HRISTOS

Niciun comentariu: